[Epitesz-barkacs] vízvezeték magasan

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Nov. 21., P, 19:40:11 CET

Pataki István wrote:
> Ilyen hosszon, kis átmérőn, nem jelent "szűkebb keresztmetszetet" az
> áramlási ellenállás? A forrásoldali nyomás 3-3,5bar (állítható), 10
> liter/perc feletti vízhozammal.

Nekem az a tapasztalatom, hogy arra nem jó, hogy aláteszel egy vödröt, és azt
várod tőle, hogy másodpercek alatt tele legyen. De ha zuhanyozás, mosogatás... a
cél, akkor simán elég. Gondolj a zuhanycsőre, belül kb 5mm az átmérője. Ha más
korlátozó tényező nincs, a másfél méteres csövön úgy jön a víz, hogy nálunk pl
mos sok is. És ezen az összes jön. A vezetékezésnél meg egyenként kell jönnie a
hidegnek és a melegnek, cserébe hosszabb távról, de kicsit nagyobb átmérőben.

Azon gondolkodom most, hogy nálam van más célból lerakva egy kb 15-20 méteres
6mm belső átmérőjű cső. Ezt rá kéne raknom valahogy direktben a hálózatra, és
tudnék mérni egy vízáramot. Ha kitalálom a megoldást, meg is teszem és
beszámolok, mit mértem. Csak azt nem tudom, hogy itt mekkora a hálózati
víznyomás.