[Epitesz-barkacs] Válasz: Re: Kályha szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 11., Szo, 16:30:37 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Lakásbiztosítás kiterjed tűzkárra? Ha igen, lehet kísérletezgetni :D
> Durrants be jól és mérjél a tűztérrel átellenben, több lesz az mint
> 200, a vizes kéz sercegni fog rajta simán.

Ha így van, akkor mégis a fadobozos módi lenne jó, amit rajzoltam, azzal
kiegészítve, hogy a szemetelés elkerülése érdekében belülről egy vékony
alulemezzel le kell zárni a kőzetgyapotot, hogy ne szemeteljen. Egy kb 1mm-es az
már megtartja akár a puha kőzetgyapotot is.

Ha a lábak nem szimpatikusak, az egészet úgy kell kialakítani, hogy a külső élén
álljon, a kályha felé akarjon dőlni.

Végülis nem nagy meló. Kell egy alkalmas tábla pl osb lap, arra szegélyt
csinálni szebb deszkából, olyan széleset, hogy több legyen, mint a bele rakandó
kőzetgyapot, és képes legyen az alulemez rögzítésére is. Az egészet lehet, hogy
nem is kellene elvenni a fűtési szezonon kívül, mert be lehet azt valamivel
vonni úgy, hogy esztétikus is legyen.

Az egész tepsi alakú valami persze nagyobb kell legyen, mint a kályha felülete.
Szóval a deszka körbe a falra támaszkodjon, ne a kályhacsempékre. Ha meg a
saroktól kezdődik, akkor azon az oldalon nem kell deszka, hanem ott kanyarodjon
be az alulemez, és a léc az OSB-re legyen rögzítve.

Kicsit, ha kell, utólag a léc szélét gyalulgatással a falhoz lehet illeszteni,
ha a fal nem lenne eléggé egyenes. Ha marad mm-es rés, az nem olyan gáz.

Ha tényleg 2-300 fok lenne a felületen, akkor lehet, hogy fémből kell a keretet
megcsinálni, nem fából. Ez nem túl vastag lemezt jelent, nem nagyobb munka
megcsinálni, mint fából, csak egész más meló. Végülis csak arra szolgál a keret,
hogy a kőzetgyapotot bent tartsa. Lehet, hogy az alulemez még vékonyabb is
lehetne, nem tudom, mekkora a legvékonyabb, amit kapni lehet, és ami még
megtartja a kőzetgyapotot. Talán a belerögzítést máshogy is segíteni kell, az
alu a szemetelés kivédésére lenne alkalmas. Pl lehet, hogy a lécek közé
cikk-cakkban ki lehet húzni valamilyen drótot szögekkel rögzítve, az a gyaptot
már rögzíti.

Minél vékonyabb az alulemez, annál kevésbé viszi ki a hőt a szélére (nem
melegíti szét a deszkát), meg hát annyival olcsóbb is. Egy mondjuk 0,2mm-es alu
20 centin már nem viszi annyira a hőt akkor sem, ha a belső részén tényleg eléri
az akár 200 fokot is. Az lenne a jó, ha a lemez nekifeküdne a kályhának.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: cserepkalyha2.gif
Type: image/gif
Size: 4623 bytes