[Epitesz-barkacs] Kályha szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 11., Szo, 23:07:56 CEST

Vajk Fekete wrote:

> ha kullem nagyon nem szamit, akkor tenyleg nem kell mas mint ket tabla
> gipszkarton, korbe 75-os keret meg bele olcso gyapot. ez tuti nem

Ez a gipszkarton nem jutott eszembe. Ez bírna akár 200 fokot is, ha kell?
Ezzel meg lehetne csinálni azt, amit rajzoltam.

> tuzveszelyes, megall a laban. a korbe tomitessel nem erolkodnek, nem
> ott megy el a meleg. ez nem ugy fog mukodni hogy ami a kalyhabol

Ez a tömítés dolog azért érdekes ám! Ha belegondolsz, ott egy kb 200 fokos
levegő simán összejöhet, és ha méteres szélességben mondjuk 2mm-es résen ki tud
jönni, akkor ki is fog. Nem mondom, hogy marha nagy hő, de akár kW közelében is
lehet.

További hátránya, hogy a megégett port meg ilyesmit is vinné felfelé, és egy
ronda fekete csíkrendszer alakulna ki a falon a szigetelés fölött.

szóval vagy tömíteni kellene valahogy, vagy a hőszigetelő anyagnak (vagy az azt
burkoló alufóliaszerű vékony lemeznek) rá kéne feküdnie a forró felületre, hogy
ott ne alakulhasson ki légáram.

Simán el tudom képzelni, hogy nem kell leburkolni belülről a gyapotot, annak
kéne ráfeküdnie minél erősebben a forró felületre. Csak az elején, az
odahelyezéskor, meg a végén, amikor elveszik, akkor kell takarítani. Amíg ott
van, nem jönne ki onnan semmi.