[Epitesz-barkacs] Kályha szigetelés

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2014. Okt. 12., V, 14:34:41 CEST

A másik kályhát gyújtottam be (amit írtam), és csak azzal az egy láda
fával, volt mondjuk 15 kiló. Volt pát csempe, ami nagyon forró lett,
volt közepes, és volt, ami csak langyos. A nagyon forró az olyan volt,
hogy ha hozzáértem, nem lett égési sérülésem, de nem tudtam volna rajta
tartani a kezem. Így saccoltam kb. 50-60 fokosra.

Van a kéziműszeremhez hőmérő, azzal meg tudom majd mérni a nagy kályhát.
Csak az a gond, hogy a letakarni való oldalhoz nem férek hozzá, ahhoz
nincs kulcsom. Úgyhogy a többi oldalról tudok következtetni. De ha úgy
lenne, ahogy Attila írta, hogy az ajtóval átellenes oldalon a
legforróbb, azt így nem fogom megtudni.

Most arra gondolok, hogy az üveggyapot-paplan eléggé konzisztens, abból
nem hullik úgy a szösz. A Vajk-féle keretnek az egyik nyílását
legipszkartonoznám, ebbe a nyitott dobozba raknék üveggyapotot, majd a
nyitott felét átlósan keresztül drótoznám, hogy a helyén tartsa a
paplant (mint a tető-szigetelésnél), az egy nem túl nehéz, és egész jól
felfekvő szerkezet lenne.
Akár azt is lehetne, hogy a kályha mellé állítom, a C keretre csinálok
furatokat, és azoknál fogva, a kályhát körbe-kötöződrótozva rögzítem.

Gábor