[Epitesz-barkacs] Kályha szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 12., V, 13:58:35 CEST

Vajk Fekete wrote:
> papiron a gipsz 160 fok felett visszaalakul gipszporra. de azert nem
> azonnal. ugyis csak par evre kell.

Közben rájöttem, hogy a megoldásodnál nem is ez lenne körbe, hanem valami
fémszerkezet.

> ha egyensulyilag nezed, akkor nem azt nezzuk mi szokik meg, hanem hogy
> mennyivel tobb marad a kalyhaban. ha a kalyha mogott sikerul 150 fokot
> csinalni, akkor a leadott teljesitmeny durvan csokken a 20 fokos
> aramlo levegohoz kepest. ha van 2mm legres, es aramlik a levego, es
> jon ki a 100 fokos levego, az pont azt mutatja hogy a cucc mukodik,
> bent 100 fok van, emiatt a kalyha leadott teljesitmenye jelentosen
> csokkent.

Igen, jelentősen, de azért elég sok marad ahhoz képest, mintha le lenne teljesen
jól zárva.

Közben egymásnak ellentmondó beírások is vannak, amikből az következik, hogy
nagyon függ a kályha építési módjától, hogy mi az ábra.
Ha hátul a csempéket szinte direktben éri a láng, akkor rohadt forró lesz, ha
meg a másik módi van, hogy akár pokróccal letakarva se lesz sehol nagyon forró,
akkor akár hungarocell-táblát is neki lehetne támasztani.

Szóval megincsak: be kéne fűteni legalább egyszer. :-)

(Gyerekkoromban én is cserépkályháztam sokat. Annak sehol nem volt olyan forró a
felülete, hogy ne lehetett volna legalább kicsit megfogni, tehát sercegés vizes
kéznél nem fordult elő. Persze a hátulját nem volt módom tapogatni, mert elég
közel volt a fal, nem lehetett mögé nyúlni.

De gondolom az olyan kályha, aminek a hátulja másik helyiség fűtését szolgálja,
csak nem úgy készül, hogy ha valaki nekidől, égési sérülések érjék. Ez mégse egy
vaskályha!