[Epitesz-barkacs] Kályha szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 12., V, 14:47:16 CEST

Acs Gabor wrote:
> A másik kályhát gyújtottam be (amit írtam), és csak azzal az egy láda
> fával, volt mondjuk 15 kiló. Volt pát csempe, ami nagyon forró lett,
> volt közepes, és volt, ami csak langyos. A nagyon forró az olyan volt,
> hogy ha hozzáértem, nem lett égési sérülésem, de nem tudtam volna
> rajta tartani a kezem. Így saccoltam kb. 50-60 fokosra.

Á, azon elég hosszan rajta tudnád tartani a kezedet. A vizes ujj jó módszer. Ha
serceg, akkor fölötte van a 100 foknak. :)

> Most arra gondolok, hogy az üveggyapot-paplan eléggé konzisztens,
> abból nem hullik úgy a szösz. A Vajk-féle keretnek az egyik nyílását
> legipszkartonoznám, ebbe a nyitott dobozba raknék üveggyapotot, majd a
> nyitott felét átlósan keresztül drótoznám, hogy a helyén tartsa a
> paplant (mint a tető-szigetelésnél), az egy nem túl nehéz, és egész
> jól felfekvő szerkezet lenne.
> Akár azt is lehetne, hogy a kályha mellé állítom, a C keretre csinálok
> furatokat, és azoknál fogva, a kályhát körbe-kötöződrótozva rögzítem.

Erre nem is gondoltam, hogy - ahogy Mágus is írja - van rés a fal és a kályha
között. Pedig logikus, a hőtágulás miatt nem lehet ráfalazni a kályhára.

Így a rögzítés sokkal egyszerűbb. Lehet, hogy nem is kellene körbedrótozni,
elég, ha valami szerkezettel (odacsavarozott lemezdarab, aminek a vége meg van
hajlítva) ráakasztod a cumót a kályhára.

De mivel nem hozzáférhető folyton a helyiség, elég nehéz lesz mérni,
kísérletezni. Vagy akármikor elkérheted a kulcsot hozzá?

Mert én még mindig amondó volnék, hogy előbb akármilyen egyszerűsített módon oda
kéne tolni neki meglévő kőzetgyapotot (ez tényleg mehetne odadtrótozással),
miután lehet fűteni, és kipróbálni ezzel és nélküle. Ha semmi előnyét nem érzed
(nem kell ritkábban begyújtani, nem lesz bent melegebb, pedig ugyanannyit raktál
rá stb), akkor nem érdemes elkövetni a szerkezetet.

Hacsaknem annyira megutáltad a kőzetgyapotos matatást, hogy még a kísérlet
céljából se foglalkoznál vele szívesen. :-)