[Epitesz-barkacs] Balta

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2014. Okt. 19., V, 11:33:20 CEST

Elhatároztam, hogy meglepem magam egy jó Fiskars baltával. Jó
szerszámmal öröm a munka :)

Mi a jó balta-méret tűzifa aprításhoz? Tehát nem rönkhasító kellene,
hanem amivel tovább tudom aprítani. Az én fogalmaim szerint van a nagy,
a fejsze, amivel jó nagy lendülettel szétcsapom a kuglikat. A fél, vagy
negyed rönköket tovább aprítani pedig a kis egykezes baltával kell.

Azért merült fel bennem, mert tegnap kézbe vettem egy X7-est, nagyon jó
kézreállónak tűnt, én úgy éreztem, ezzel a 60 dekással jó sokáig tudnék
dolgozni. Viszont ezt ők kempingfejszének hívják, és gallyazáshoz,
kiránduláshoz ajánlják.
Gyújtós aprításhoz náluk az X11 van, ami már 1 kilós, és a nyél 10
centivel hosszabb, 443 mm.
Amivel most dolgozom, az nagyobb, 1250g, és van vagy 70 centi a hossza
-ezzel hasogatni jól lehet két kézzel, de aprítani egy kézzel fárasztó.
Biztos sokat számít a fej-geometria és a súlypont, a mostani fejszém nem
ennyire minőségi, és lehet, hogy egy jobb fejsze már nem húz eléggé, ha
nincs meg a kellő tömege.

Azt csak megjegyzésként teszem hozzá, hogy a Metroban élezővel együtt
adták ezeket a fejszéket. A leírás szerint pedig kétszeresen edzett,
eltérő a mag és az él keménysége, és teflon bevonatos -nem teljesen
világos, hogy ezt így kell-e egyáltalán élezni.

--

Gábor