[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 19., V, 13:19:12 CEST

Régen, amikor még sok-sok fát kellett vágnom, az volt a módszerem, hogy egy
nagyobb baltával nem csak félbe, aztán megint félbe... vágtam a tuskókat, hanem
felszeleteltem őket kb 4-6 centi vastag szeletekre.

Ezeket aztán egy olyan baltával, amit az ember 1 kézzel fáradság nélkül tud
hosszan kezelni, szintén felszeleteltem.

Ez egy egész gyors és hatékony módi volt.
Persze azt hozzá kell tenni, hogy a fa általában csak a begyújtáshoz kellett,
meg egy olyan szintű hő meg parázs előállításához, hogy a németbriket (hosszú
préselt szén, a végén lekerekítve) biztosan meggyulladjon. Szóval csak kb 10
mázsa fát kellett az idény folyamán felvágni (mindig az én reszortom volt), és
valami 30-40 mázsa németbrikett kellett még.