[Epitesz-barkacs] hasznalatbaveteli engedely

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Okt. 19., V, 12:05:32 CEST

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta, 2014. 10. 19.:
> Erről most az jutott eszembe, hogy az új rendszerben nem engedélyt kell
> kérni, hanem bejelenteni a használatbavételt.
> Ilyen alapon a házad már nagyon régen használatba van véve.
> De nem tudom, hogy 50 évvel ezelőtt mi volt, hogy akkor is kérni kellett

már a komcsi időben is volt

1964. évi III. törvény | 1000 év törvényei
www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=8449
‎(1) Ha az építményt a rendeltetésszerű használatra nem alkalmas módon
építették meg, az építésügyi hatóság az építmény használatbavételét
megtilthatja , ...

> az engedélyt, és a mostani rendelet 'alkotó' ezt végiggondolta-e, hogy

"lakhatási engedély" már 1893 -ban is kellett :-)
sőt 1876:XIV. törvénycikk 11. §-a is erről szól

------------------
1909. évi VI. törvénycikk | 1000 év törvényei
www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=7064
‎Az !!! egészségrendőri szemle  !!! alapján adott lakhatási engedélyek
(1876:XIV. törvénycikk 11. §-a)
a kir. pénzügyigazgatósággal (adófelügyelővel) szintén ...

----------------
1925. évi XVIII. törvénycikk
az építkezés előmozdítását célzó intézkedésekről

------------
1937. évi VI. törvénycikk
a városrendezésről és az építésügyről

(3) Az új közös határt úgy kell megállapítani, hogy az érdekelt
telektulajdonosok kívánságának lehetőleg megfeleljen. Az új határ
megállapításáig a telkekre építési engedély nem adható.
------------
1924. évi XII. törvénycikk | 1000 év törvényei
www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=7595
‎
Az alapító okiratnak kiegészítő része az építményeknek vagy
építményrészeknek az építési engedély megadását igazoló hatósági
záradékkal ellátott tervrajza, ...
--------------
1893. évi XXXIII. törvénycikk
Budapest székes főváros kerületi előljáróságairól

18. § A kerületi előljáróság a tanács helyett eljár következő ügyekben:

1. Az épitési engedélyek tárgyalásának és az épitési vonal, valamint a
lejtszinvonal kitüzésének kivételével minden magánépitési ügyben,
nevezetesen: az épitkezések felügyelete, az épitési rendtartás
végrehajtása, épitkezési állványok felállitásának engedélyezése, az
épitési anyaglerakó helyek kijelölése, az ezek használatáért fizetendő
dijak megszabása és beszedése;
a lakhatási engedélyek;
 épitkezési engedélyt nem igénylő épitkezések és átalakitások;
nemkülönben épületek lebontásának bejelentése és az ezzel kapcsolatos
intézkedések; kutatások engedélyezése.