[Epitesz-barkacs] hasznalatbaveteli engedely

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2014. Okt. 19., V, 20:48:54 CEST

Kormos Imre <imre.kormos at gmail.com> írta, 2014. 10. 19.:
> Na, ez így ebben a formájában nem igaz :)
> Nem tudom mikor épült, de volt már gondom a földhivatallal a
> használatbavételi hiánya miatt.
> (csak röviden: 5 éven keresztül 3x felszólítottak hiánypótlásra a
> használatbavételi miatt, de nem kaptam meg a levelet, mert az első győri
> címemre küldözgették a leveleket, miközben 3x cseréltem lakást. Mire ez
> véletlenül kiderült, töröltek a tulajdoni lapról)
> A lényeg, szerintem nincs és soha nem is volt használatbavételi. Egyébként
> lakóházként van anyakönyvezve.

amikor a földhivatal lakóházként anyakönyvezte,
az anyakönyvezés idejében érvényes törvények szerinti
"lakhatási engedély"-nek  már léteznie kellett
"1876. évi XIV. törvénycikk  a közegészségügy rendezéséről"

11. § Lakházak épitésénél a közegészségi feltételek figyelembe veendők.

Az épitészeti szabályokat, uj épitkezéseket illetőleg, tekintettel a
helyi viszonyokra s a közegészségi szempontokra, szabályrendelet
utján, az egészségügyi bizottmánynak meghallgatásával, a
törvényhatóság állapitja meg.

Ujonépült vagy átalakitott helyiségek lakhatása városokban csak
kielégitő egészségrendőri szemle után engedhető meg.

Közegészségileg veszélyessé vált lakhelyeknek azonnali kiüritése
hatóságilag elrendelhető.

Jelen törvény életbelépte előtt fennállott lakhelyek, épületek és ezek
földfeletti és alatti tartozékai, ha egészségügyi tekintetben kifogás
alá esnek, a hatósági figyelmeztetés után legfeljebb egy év alatt, az
egészségügyi szempontoknak megfelelőleg, a tulajdonos által
átalakitandók, vagy ha ez czélszerüleg eszközölhető nem lenne,
használatuk eltiltandó és ha az egészségre még akkor is káros
befolyással lennének, kisajátitás utján végkép eltávolitandók.
és a földhivatal keresse elő azt az (földhivatali) eredeti irathalmazt.