[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 03:58:28 CEST

Acs Gabor wrote:

> [...]

Bár nem nekem szólt a kérdés, de megmértem a szekercémet.

A teljes súlya kb 1100g, a fejéé meg kb 800g.
Ezzel tapasztalatom is van: egy ismerősnél kivágtunk egy fát, és sok gallyat
kellett összevágni. Jól ment vele a meló, de valami 2 óra múlva egyszercsak a
kezem felmondta a szolgálatot, leginkább az alkaromon az az izomcsoport, ami a
felemelésnél játszik szerepet.
Ez több éve volt, amikor még jó erőben voltam.

Na aztán kinek mekkora az ereje. Pl lapát. Régen volt egy kb másfélszer nagyobb
méretű lapátom, mint a szokásos. Azzal lapátoltam a sódert betonozáskor, mert
azzal voltam a legtermékenyebb.

Ma meg már a normál méretűvel lapátoláskor is elég hamar le kell állnom pihenni.

Ezek alapján: 8-900g-os fejű akkor jó, ha jó a kondid, sokat edzel valami
súlyzóval, vagy sokat vágsz fát ezzel.

Különben meg inkább 200g-mal kisebb a nyerő.
Van egy ilyenem is valahol, de úgy elkallódott, hogy képtelen voltam megtalálni.
Azzal akármeddig tudtam dolgozni.