[Epitesz-barkacs] Balta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Okt. 20., H, 19:37:38 CEST

Acs Gabor wrote:

> Soha nem voltam jó ilyesmiben. Azzal együtt, ha akarok, simán lefutok
> bármikor 10-12km-t, de ez akaraterőből megy, nem esik jól. Van aki meg
> kimondottan élvezi.

Persze, értem én, meg tudom is, de hátha segít. Nem feltétlenül futásra
gondolok, lehet az ugyanolyan gyakorlatsor, amiket szoktál csinálni, csak kisebb
erőkifejtés mellett jóval hosszabban, esetleg dinamikusabban.

Régen láttam súlyemelő srácokat (még a 70-es években), és volt olyan gyakorlat,
hogy a vállára vette a súlyt, és valami ugrálószerű mozdulatokból csinált
rengeteget. A rúd meg hajladozott a vállán, mintha szárnya lenne, és repedni
akarna. Vékony, nagyon erős srácok voltak. Igaz, hogy a huszas éveik elején, ha
jártak, csak feltűnt a dinamizmus, amire súlyemelőknél nem számítottam.

Hasonlóan dinamikus mozdulatokat bizos lehet edzőteremben is művelni. Vagy
evezni is lehet, meg a jóég tudja, mimindent. Szóval valami kevert dologra
gondoltam, nem csak erőfejlesztésre. Biztos van alkamas szakember, edző, aki tud
okosat mondani, persze hacsak nem az a cél, hogy újabb meg újabb versenyeket
nyerj.