[Epitesz-barkacs] olasz golyóscsap javítása?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Sze. 4., Cs, 22:45:19 CEST

Pataki István wrote:
> Én már több darabba is belefutottam már, és minimális erőtől eltört
> az a pöcök, ami megakadályozta egyébként a körbeforgatást.

Hááát, ez a pöcök, ami most van, csak úgy tud majd eltörni, ha egy jókora karja
lesz az elzárónak fent. Most egy kb 6-7 centis van, ami marokra fogva pont jó,
és ha maga a csap is jó, az bőven elég is. Az a módi, hogy 30 centis karon
izomkodjon bárki is, azt ki szeretném zárni.

> tettem egy "T" elágazást, rajta egy szabadon álló mofém csappal. Ez
> lett a víztelenítő csap. Víztelenítés előtt rövid időre kinyitom és
> kimosatom a leereszőcsapot, aztán elzárom a másikat, és ismét
> kinyitom a leeresztőt. Tavasszal először rövid ideig kinyitom az

Ezt a módit is megcsináltam egy másik kerticsapommal. Az működik is, de nincs
felvezetve, le kell nyúlni a kb 20x20 centis kis aknába, nincs mélyen. De ahogy
érzem, az idő múlásával az amúgy jól működő csapok egyre nehezebben mozognak. Na
meg a kis akna folyton dugig van meztelen csigákkal. Ezekkel, meg a rendes
csigákkal, meg a mostanában az ajtóm előtt megjelenő, apró méretű, menetkiszedő
eszközre emlékeztető házú csigákkal pláne. Esős időben, ha 2-3 óránként
összesöpröm és eltávolítom őket, újra meg újra tizessével jelennek meg.

A szomszédok csak a normál csigákkal (éti?) küzdenek, azokat rendszeresen
összeszedik, és viszik a dunához, ott elengedik.

> ismét kinyitom az elzárót. Remélem, elég aprólékos voltam:) Ha nem
> karos a csap elzárója, hanem az a szimmetrikus, közepén süllyesztett
> réssel, akkor egy hosszú laposvassal egyszerűen lehet kezelni.

Igen, ezt a módit használom. Pontosabban egy 20-as L idom a felső végén egy
megmarkolható valamivel pont beszorul a vízóránál lévő ilyen golyóscsap résébe,
magasról, tehát állva és lenyúlva vele a kb másfél méter mélyre is jól lehet
kezelni. Ott is van egy ilyen víztelenítő, de az már hosszabb karos, és rossz
szögben áll, azt ugyanennek az L idomnak a végére keresztbe hegesztett kis
pöcökkel lehet használni. Annak aztán tényleg le van törve az akadályozó pöcke,
ezért el kell találni, hol zár. Erre is, arra is nyit. Sajnos a vízóra-aknába
való lemenés is a részemről nem lehetséges.