[Epitesz-barkacs] Játszótér, pedig nem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Ápr. 10., P, 22:02:47 CEST

Acs Gabor wrote:
> Nem tudom, ezeket a műanyagokat statikai helyekre én nem merem
> használni. Ahogy az XPS-t is egyesek berakják a lemezalap alá, én
> biztos nem fogom.

Á, itt egész másról van szó. Használják a purhabot amúgy nyílás-zárók
rögzítésére is, szóval lehet azt ilyesmire használni, de a talajban sokkal
erősebb. Nem ő lesz a gyenge pont, hanem a talaj. Ezért kell nagyobb átmérőjűnek
lennie a csőnek, vagy amit beleraksz.

Azért sokkal erősebb, mert nem tágulhat rendesen habbá, hanem egy kemény
ragasztószerűség alakul ki, és a talajnedvesség pont jó neki, hogy gyorsan
létrejöjjön a kikeményedése.

Van ennek komolyabb verziója is, mármint a műanyagosdinak: betonragasztásra is
alkalmaznak ilyesmit.

Szóval hidd el, hogy egy 50-70 centi mélyre leeresztett 2 collos cső
körbepurhabozva jóval erősebb, mintha ezt a csövet 3 vödör betonnal egy lyukba
lebetonoznád.

A betonnak ott van előnye, ahol kell a nagy súly. Pl ha egy úszókaput kell
megtartani. De itt is leheséges, hogy ha kő a talaj, akkor az, amit az elektro-n
említettem, szögben lefúrt és leragasztott csövek felül egybehegesztve lehet,
hogy tökéletesen megfelelne akár egy nagyobb súlyú úszókapu megtartására is.
Mármint 2-3 ilyen csoport a tonnás beton helyett, persze csak alkalmas talajban
(pl nem homokban), és kellően vastag csövekkel.