[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés beltérben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Dec. 30., Sze, 20:24:34 CET

Balázs Bámer wrote:

> Én tuti nem csinálnék ilyen házat a házban. A belső házat szellőztetni
> kell, mert dunszt lesz benne, a külső viszont jóval hidegebb, a pára
> kicsapódik a hideg falakon és nő a penész. Meg aztán sok macera,
> logisztika megcsinálni.

Nem érzem ilyen kritikusnak a helyzetet. Volt, amikor (sajátos okból) én is ezen
törtem a fejemet, aztán máshogy lett megoldva.

Megértem, hogy ha van egy nagy hideg helyiség, nem akarja az egészet meleggé
tenni vagyonokért.

Pára: ha ott tartózkodna, tehát semmit se tenne, csak a hideg helyiségben, akkor
némi szellőztetéssel megoldódna ugye a párakérdés. Egy ember nem csinál olyan
nagy galibát. Persze csak akkor, ha nincs ott mosás, teregetés, fürdés, főzés...
Ha egy teret kiválaszt, és ott teszi ugyanezt, ettől nem lesz sokkal több a
pára. Szellőzik egymásba, a külső meg kifelé. Meg hát van páramentesítő
készüléke is, ha jól tudom. Az persze esélyes, hogy a belső ki térben nagyon
alacsony lesz a rel. páratartalom, ha huszonfokra fűti.

Ha nekem kéne csinálnom, én bizony 10 vagy tizencentis hungarocellből raknám
össze purhabbal meg drótdarabokkal. Megvolna fél nap alatt. A felhasznált
hungarocell később külső fal szigetelésére újra felhasználható. A vastagsága
miatt nem is nagyon kellene se lécváz meg efféle. Igaz, hogy a falnak dőlni se
lehetne, mert az egész elmászna, de ez a purhabos, az összerakás során átszúrt
másfeles, hosszabb drótdarabokkal készült szerkezet marhára erős, nem gondoltam
volna. Kültérben lévő bojlert csomagoltam be így, de csak 5 centis
hungarocellekkel. A nagy vihar szétcseszte a tetőmet, leszállt vagy 100 cserép,
fák döltek ki az egész környéken, vagy vastag ágak szakadtak le, de a bojler
burkolata ép maradt. Persze ajtónak kellene valami, akár egy kész ajtó tokkal,
meg annak valami rögzítés. A teteje akkor lenne frankó, ha lenne
egybehungarocell, de ha nem gond a tartó megépítése, akkor azzal se lenne
probléma.

A szellőzést lehet, hogy úgy oldanám meg, és a fűtést is egyúttal, hogy egy kis
páramentesítő készülék szívó oldala részben kintről venné a levegőt, így
ugyanannyi valahol máshol (vágott résen) kimenne. Közben lecsapja azt a kevés
párát, ami keletkezik bent, és az így nyert hővel is fűt. Jó eséllyel nem is
kellene más fűtőtest, elég lenne ez a száz wattos nagyságrendbe eső valami. Bent
meg a szokott módon lehetne "ingbe-glóriába" csinálni asztalnál végzendő
feladatokat, vagy ott aludni, ha muszáj. (Persze nem tudom, mi lenne a
tevékenység fő része, de nem is rám tartozik.)