[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés beltérben

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2015. Dec. 30., Sze, 23:16:59 CET

1-2 fok? az nagyon kevés.

nekem a garázs-műhely az kb 30m2, 1m mélyen a földben, garázskapu, egy
oldalon csatlakozik a ház alatti pincéhez.
most ebben a garázsban 10 fok van fűtetlenül. van egy 2m2 infrafilmem,
250W/m2. natúr, csak a film, amit pl laminált alá lehetne tenni. feltettem
a plafonra, gondolván hogy alatta jó lesz barkácsolni. akkor kapcsolom be,
ha lemegy a hőmérséklet 6-7 fokra. namost ha annyira felöltözöm hogy a 6fok
ne legyen gond, akkor semmit nem érzek az infrából. abszolút semmit. ha
direkt próbálkozom az arcommal, akkor talán, de nem biztos!

saccológia: elsőre a 2 fokról felhozni nagyon sok energia. de utánna elég
hihetetlen hogy kellene neki 5kW. valaha volt fűtve? mivel? fix 5kW az napi
12m3 gáz. az egy nagyobbik gázkonvektor fullon állandóan. persze ha a födém
nulla, meg az ablak kuka, akkor bármi lehet. meg hideg is lehet arrafele,
ha máris 2 fok van.

6x5m szoba 3m belmagassággal az 126m2 felület. 5kW veszteség bent 20 kint
-10 fokra az 1.3W/m2K. basszus, nem is irreális. az ablak ennél tuti sokkal
szarabb, a fal ha tömör tégla akkor az is, (ez kb egy b30 fal értéke),
beton vagy tégla födém dettó. cserébe alul az anyaföld nem -10 fokos, mert
vannak szomszédos helyiségek is amik melegebbek. pluszmínusz nem irreális
az 5kW. nem is biztos hogy van 5kW betápod. a palackos gáz is kb annyiba
kerül mint a nappali áram...

Vajk