[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
2015. Jan. 6., K, 16:26:49 CET

Tudom, hogy Tibor eredeti kérdése nem arra vonatkozott, amit elszeretnék
mesélni, mégis elmesélem okulásul:
Hat+ éve vettük az új házunkat. Ez egy sorház rész, mindkét oldalon
szomszéd. Egy jó nevű építő cég építette az egész sorházat, ráadásul ez
egy "típusterv", sokat épített ilyet ez a cég kisebb variációkkal. A
beköltözés után hamarosan kiderült, hogy az egyik oldali szomszéd felől
borzalmas bumm-bumm szól, amikor zenét hallgatnak, a másik oldali
szomszéd felől szinte semmi, csak ha nagyon fülel az ember (pedig ez
utóbbiak a "vadabbak", fiatalabbak). Már komolyan anyázásokig fajult a
dolog, teljesen el voltunk keseredve, többek közt még a bosszú is
felvetődött bennem. :)
Aztán egyszer csak megoldódott a rejtély, bár sajnos megoldás nincs.
Azok a szomszédaink, akiktől nagyon hallatszott a bumm-bumm, elmentek
nyaralni, s megkértek bennünket, hogy járjunk át macskát etetni
(csodálkoztam is, hogy a nézeteltérések ellenére ezt tették). Egyik nap,
amikor átmentem, asszonypajti épp zenét hallgatott nálunk, s
lemerevedtem, mert a szomszédhoz pont úgy áthallatszott, mint tőlük
hozzánk. Akkoriban utána kérdezgettem (ha jól emlékszem az etc listán
is), és az innen-onnan kapott válaszokból azt szűrtem le, hogy e felől a
szomszéd felől valamiféle hanghíd képződött (beton, vas, stb.) Ja, a fal
szerkezete a következő: vastag (30-as, vagy 38-as?) lyukas tégla,
amelyen mindkét oldalon kőzetgyapot és gipszkarton. Ismétlem, a
"vadabbik" szomszéd felől szinte semmi hang nem jön át, tehát csak a
másik szomszéd és köztünk lehet valami durva hiba. A sztorit csak azért
írtam le, hogy hiába a jó szigetelés, ha már valahol a szilárd
szerkezetben hiba van, akkor az egésznek lőttek.
Megoldás (nálunk) nincs, talán csak annyi, hogy azóta ez a szomszéd
kevesebb zenét hallgat. :) Mi kb. ugyanannyit, mint eddig, de úgy
látszik, őket nem zavarja annyira a mi zenénk, mint bennünket az övék.
:) A legbosszantóbb az volt, amikor a tévé híradót is hangfalakon
keresztül hallgatták (beszéd, zajok, robbanások, stb.). Ráadásul
lengyelek a lelkemék, aki ugye köztudottan az egyik legordítozósabb
népség a világon. :) Úgy értem, hogy egymás közt is úgy beszélnek,
mintha az utca végén állna a partner.

Károly