[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 18:05:21 CET

szepygab at gmail.com wrote:
> Annyit tennék hozzá, hogy a tömegnek rugalmatlan, nagy belső
> csillapítással rendelkező anyagból kell lennie. A vaslemez komoly
> tömeg, de nem lenne jó hangszigetelő. Ami mwegütve tompa hangú és nem
> kong, az a jó anyag.
> Ezért a betonyp nem jobb a gipsznél.

Szerintem ez így nem áll. A tömegben az a lényeg, hogy jön a léghang, és nem tud
úgy mozogni rá, mint a hasonló méretű, de jóval könnyebb anyag. A léghang teljes
felületen hat, nem kopogtatásról van szó. Tehát, ha van egy szendvicspanel
vas-szálasanyag-vas összetételben, ahol a vas nem egy 2mm vastag lemez, hanem a
betoniphoz hasonló pl 25 mm-es lenne, az állatjó hangszitetelést adna. Ez a
kazánlemez alig mozdulna nanométert a basszushangszórótól is. Más kérdés, hogy
ilyet senki nem tenne fel, mert iszonyat ára van, lángvágóval vagy plazmával
kellene vágni, és leszakadna alatta a födém. :-)

Szóval léghanggátlás szendvicsébe a betonip szerintem jobb, mint a gipsz a
nagyobb fajsúlya miatt. Aztán lehet, hogy kicsit vastagabb gipsz ugyanolyan jó,
és sokkal könnyebben megmunkálható. Meg hát lehet többrétegű is az a szendvics,
tehát pl tömeg-hanggátló-tömeg-hanggátló-tömeg.