[Epitesz-barkacs] Hangszigetelés gipszkarton falba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 6., K, 20:47:33 CET

Pataki István wrote:
> Amikor kb. 370 magasan "a rag alatt" kellett egy 2 és fél méteres
> 200-as U-vasat a helyére tennem egyedül, akkor a hosszánál kisebb
> Nagyon élveztem ezeket, mert az elsőre látszólag egyedül nem
> megoldható feladatokhoz ki kellett találnom az eljárást, hogy mégis
> meg tudjam csinálni.

Igen, kb erről van szó.
Voltak más vad dolgaim is, pl a 660-as falfesztávú E gerenda kb 280 kiló.
Lerakta a daru az utcára, nekem meg be kellett hoznom az udvarra, és feljuttatni
a beton-pincefalra.

Fogtam egy 20-as vastengelyt, rá egy kb illeszkedő vascsövet. Két
zsigulikereket, amibe belefaragtam egy fadarabot csapágynak, kifúrtam a
tengelynek megfelelően.
A gerendákat egyenként ráemeltem (tök megdöbbentő utólag, hogy fel tudtam emelni
a gerenda egyik felét olyan magasra, hogy átemeljem a keréken). Aztán középre
hokiztam  tengelyt, tettem rá egy oda illeszkedő faszerkezetet, ami a tengelyt a
gerendára merőlegesen megtartotta. Így kialakult egy kordészerűség, amit simán
tudtam tologatni.

Aztán a pincefalhoz támasztottam két erős pallót vagy ilyesmit (már nem emléxem,
mik voltak), a lényeg, hogy egyenként is kibírták a gerenda súlyát. Ezek
egymáshoz relatíve közel voltak, és a ferdeség olyan volt, hogy nem csúszott le
róla a gerenda.
Ezután a gerendavéget fogtam, és billegtettem úgy, hogy a gerenda fellépkedett a
két fán a kb fejmagasságú falig.

Fent meg egy alkalmas eszközzel, amihez nem kellett lehajolni rakosgattam végig
a gerendákat a végüknél fogva apránként, itt fél méter, aztán a másik végén fél
méter...

Aztán tudnék még mesélni a szintállítás tehcnikájáról, a födémbéléstestek
elkészítéséről és behelyezéséről, és még sokmindenről. Nem vagyok rá büszke,
mert ma már ez nem lehet módi. Ma már annyi idő alatt elkészül egy ház
kompletten, amennyi idő alatt én a pincefalakat megépítettem. :-) Na de akkor
egész más volt a módi, ha nem volt az embernek pénze. És óriási bér jött ki a
saját munkával a gyári fizetéshez képest. A kaláka jó módi lett volna, de nem
voltak ismerőseim.

Ja, galéria: 6m-es 120x60-as zártszelvények kellettek hozzá. Megvettem,
felraktam a zsiguli csomagtartójára. :-) Ugyan jól kikötöttem, de éreztem, hogy
ha nagyot kellene fékezni, baj lenne. Meg is történt! Valaki bohóckodott előttem
a körúton, jött az erős fékezés, és kb az történt, mintha rakétaindítást
hajtottam volna végre. Az összes zártszelvény ment előre a fejem fölött az
előttem lévő autó alá. Óriási csörömpölés meg minden, de nem történt semmi
sérülés semelyik autón sem. Komótosan visszarámoltam, újra megkötöttem, és még
nagyobb óvatossággal mentem tovább, és sikerült is bünti nélkül eljutni a célig.
Ma ilyet semmiképpen se tennék. Sőt, annak a kubaszov galériának a megépítését
se kellett volna elvállalnom, meg a hozzá felvezető lépcsőt, a korlátot... Hogy
én mennyi baromságot műveltem életemben, és mennyien kihasználtak, amikor még
volt mit kihasználni!