[Epitesz-barkacs] Galan Ochag 6kw beszerzesi forras

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 7., Sze, 13:11:38 CET

Vajk Fekete wrote:
> halal. erre ugye elegge kicsi az esely, babuska meg van boven.

Azért én nem vennék mérget arra, hogy az oroszoknál semmi érintésvédelem nincs.
Én csak a fehéroroszoktnál jártam, ott pl egy üzemben minden fém, ami
megérinthető, hegesztéssel össze van kötve. Az én áramforrásom is rendesen
megkapta a földet a betáp kábelen, és más módon is be lett kötve a
földelőrendszerbe.

Lehet, hogy ezeken a tájakon olcsóbb az emberélet, de szándékosan azért nem
irtják magukat!

Létezhet tök szabadpotenciálú hálózat, de az nem jelenti, hogy nincs
védőföldelés.

Pl a dunai vasműben volt régen olyan hálózat, hogy nem volt a csillagpont
(nulla) direktben leföldelve, csak egy olyan fojtón át, ami kb 5A áramot adott
fázisfeszen. De ez üzemviteli okból volt így. Egy testzárlat egy fázison, a
csillagpont felment erre a fázisfeszre, a villanyszerelők meg vadul keresni
kezdték a hiba okát, eközben az üzem nem állt meg.

Lehet, hogy sok olyan orosz fogyasztó van, ami csak 2 érintkezős, jóllehet fém
burkolatú, de lehet, hogy arra alapoztak, hogy melegpadlónál használják, és
nincs egyszerre két hasonló kézközelben. De szerintem már ezen túlléphettek. Ha
másért nem, hát mert oda is becsődülhetett rengeteg nyugati termék.

Természetesen a tényeket nem ismerem.