[Epitesz-barkacs] Dilaticos osztas esztrichmezobe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 20., K, 15:15:23 CET

Endre Szabo wrote:
> mert nem ott lesznek a falak később. lakhatási engedély miatt viszont
> muszáj úgy megcsinálni, ahogy a terven van.
> (sok oka van, hogy miért nem lehet módosítani, ebbe ne menjünk bele).
>
> Vagyis gipszkarton falak vannak és kész. Azok se a végleges helyen.

Na de ezek nem nehezek. Nem tömör gipszfalak. Ezek miatt kellene dilatálni? Nem
lenne célszerűbb erősebben acélhálózni?
Vagy netán az egész acélhálósdi úgy, ahogy van, elmarad?

Ha az acélháló alul van, akkor még a tömör falat is elviselné szerintem repedés
nélkül. Persze nem 3-4 centi betonréteg.

Viszont, ha a fal alatt dilatálod, akkor a betonszélre kerül terhelés, ami
kicsit odébb simán elreped, a széle letörhet széles darabon, mert az egy rossz
irányú igénybevétel - hacsaknem a csövek fölött is lenne acélháló.

Ha meg a fal akárhol is lehet később, akkor pláne nem értem a dilatációs
dolgokat.

Na mindegy, én sehogyse értem az egészet, de legyen ez az én egyéni szoc
problémám. :-)