[Epitesz-barkacs] Dilaticos osztas esztrichmezobe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 20., K, 15:45:40 CET

Vajk Fekete wrote:
> osszesen 70m2, azt azert mar kell dilatalni, plane hogy futott beton.

Szerintem meg inkább úgy kell tervezni, hogy legyen elég vastagság a megfelelő
acélhálóra. Pl nem hinném, hogy egy 6+ centi vastag betonréteggel baj lenne, ha
a födém, amin van, merev, az alatta lévő szigetelés se mondjuk lágy szálas
anyag, és az acélháló meg 10-es szálakból áll. Esetleg annak sincs akadálya,
hogy a tetejére is kerüljön. És ne legyen a széle sehol merev kapcsolatban
semmivel, szóval egy úszó betonlap. Mivel csak kb 6 centi, ezért jóval
hajlékonyabb, mint az alatta lévő födém. Azt kell csak megoldani, hogy a hő
hatására létrejövő méretváltozások az alatta lévő réteget ne pusztítsa le. De
simán el tudom képzelni, hogy nem surlódna, hanem nyírási fesz hatására
deformálódna pl a hab.

Ha meg fal van rátéve, az elég gáz, ha a közelben van dilatációs rés. Ha fix a
fal helye (nem változik később), és nehéz is, akkor az működhet, ha a fal alatt
volna egy sáv, ami csak arra szolgál, hogy hordja a falat, és mindkét szélén
legyen dilatációs rés.

Na de ha nem lehet tudni, hogy később hova kerül a fal, akkor az egyetlen helyes
megoldás szerintem az, hogy a szóbajöhető helyek közelében semmiképpen nincs
ilyen.

Különben mekkora hosszokról is lehet szó? 8m-en 30 fok változástól 2mm fölött
van valamivel a méretváltozás. Ez megfeleződik, fele erre, fele arra jut.
Szerintem kezelhető.