[Epitesz-barkacs] Villanyszerelési szempontok

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2015. Jan. 22., Cs, 20:23:50 CET

Csillagpontos szerelés, valahol középen egy szép nagy elosztóval.
Szobánként külön áramkör a világítás és az erőátvitel. Utóbbiakat szétosztás
előtt FI-relén átvezetni. Ha vannak kültéri (terasz...) áramkörök, azok külön
FI-relén át.
A kapcsolókat nem kell magasra tenni, kb. 1 m. Így a gyerekek is elérik és
kényelmesebb is.
Ha van több helyről kapcsolandó alternatív, azt egyszerűbb nyomógombokkal
és impulzusrelével megcsinálni.
A konnektor sesem elég, és sosem ott van, ahol kéne. Én
konnektormagasságban csöveztem körbe. Így nem éktelenkednek dobozok a
plafon alatt és ha nagyon kell, egy kloronafúróval utálag is süllyeszthetek be
új dobozt. Célszerű mélyebb dobozokat venni, és akkor kényelmesen lehet
kötni a szerelvények mögött.
Az egyes falszakaszokról az elosztóba célszerű az aljzatbeton alatti
szigetelőben/alatt csövezni. Ehhez van narancssárga KPE cső, de megteszik
a fekete vagy a padlófűtésből leesett darabok is.

Jó szar meló, de vagyonokat lehet megspórolni, ha maga csinálja.

üdv

Gábor