[Epitesz-barkacs] Padlaster/padlasszoba hoszigetelese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 29., Cs, 11:11:56 CET

Vajk Fekete wrote:
> [...]

nem biztos, hogy ez lehetséges nála. A fal nyilván egy síkban van kívül a lefelé
menő többi résszel. Szerintem lehet azt belülről is, de akkor már habbal, és a
habnak mindenhol körben is meg kel lennie, szóval kb párazáróra kell csinálni,
de ez cseppet se lehetetlen.

Én inkább arra hívnám fel a figyelmet, hogy kell legyen a tetőnél valami
hangszigetelésnek is. Erről már volt itt szó, szóval az elv: tömeg - hangelnyelő
anyag - tömeg.

Az első tömeg jó esetben maga a cserép, bár az tömve van résekkel, szóval nem
annyira. Utána lehetne a szarufák között szálas anyag, pl kőzetgyapot, ami fölöt
hőtükrös fólia van. Szerencsés esetben a rések elég szellőzést adnak, de víz
mégse jön be. Gondolom nem akar a srác tetőt leszedni... :-)

A belső felületre gondolom gipszkarton tippek fognak jönni. Jó az, csak sok kell
belőle, pl több réteg. :-) Ha a hangszigetelés teljesen figyelmen kívül van
hagyva, nemhogy a mennydörgés lesz olyan, mintha az ember szabadban lenne, de
talán még az is hallható lesz, ahogy egy madár járkál a tetőn. :-) Ez hagyján,
de bentről is minden kihallatszik (szexhangok...). :-)