[Epitesz-barkacs] Padlaster/padlasszoba hoszigetelese

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jan. 29., Cs, 16:11:33 CET

Dukai Zoltan wrote:

> Mindenkeppen homlokzatra 15 vagy 20 cm szigeteles kerul kivulrol.
> Ezt kellene a cserep reteg alatt bekanyarintani es hasonlo
> hoszigetelsi
> kepessegu reteget vegigvinni a mennyezeten.

Ó, ha kívül is lehet hőszigetelés, akkor minden okés, nem lesz problémád.
Tényleg a purhab lehet a hézagkitöltő megoldás, ha hungarocell a szigetelőanyag.

> Csaladi hazbol okulva, arra hajlok, hogy legjobb lenne pl Ytong
> fodemet
> epiteni a gerendak ala, valahogy igy:
> http://csaladihazepites.com/wp-content/uploads/2010/02/ytong_epitesi_rendszer.jpg

Ezalatt azt kell érteni, hogy a ferde felületek is ytongszerű anyagból vannak?

Lehet egyébként a kettő közötti megoldást is használni. Vannak ugye a tűzfallal
párhuzamos falak. Ha ezek úgy vannak megépítve, hogy a legfelső födménet is el
tudhák hordani (gerendafődém, pl fert gerendákból, hogy ne kelljen betojni a
felrakásnál), akkor csak a ferde felületeknél kell a hangszigetelésre gondolni.
Azok meg lehet, hogy nem sok m2-esek, ezért relatíve könnyű felrakni annyi nehéz
lapot, és efölött sokkal több lehetőség van hőszigetelésre, mintha tömör beton
vagy efféle a ferde felület, ami fölé már cserépléc meg a többi jön, nem fér el
sok szigetelés.

Sőt, ugye, ha van ez a födémdarab legfölül, az teherhordó képességgel is
rendelkezik, tehát az új tető szarufái itt is támaszkodhatnak, jóval kisebb lesz
a terhelésük, mint amikor csak legalul tudtak támaszkodni. Szóval az egész
szerkezet faanyagilag sokkal olcsóbban jön ki. Mivel a szarufák szélességét
hőszigetelési okból nem célszerű nagyon kicsire venni, így hát a vastagságát
lehet csökkenteni. (Látok néha olyan tetőszerkezeteket, hogy egy tankot is
elbírna, amint áthajt rajta.)

Majd oda jutva ki kell alakítani a megfelelő rétegrendet. Ennek lényeges része a
cserép alatti légrés, aminek alul-felül legyen kijárata. Így a levegő tud
áramolni, és a hőtükörnek csak a forró cserepekből jövő sugárzó hővel kell
elbánnia. Ezeknél a tetőtéri lakótereknél a hőguta a leggyakoribb dolog. Szóval
ide nagyon erre méretezett szigetelés kell. A felső födém lehetővé teszi, hogy
bekerüljön egy újabb, nagy tömeg, ami felül szintén jól van hőszigetelve (sőt, a
fölötte lévő tető részt is érdemes szerintem, hogy a kis padlástér se legyen tök
poros folyton, és hűvös lehessen ott is nyáron, és enyhe idő télen), és ez a
nagy tömeg segíteni fog az alatta lévő tér temperálásában. Mert ugye a
melegedési időállandó itt a legfőbb paraméter. Hiába van agyonszigetelve, ha
nincsenek hőtároló tömegek, és az RC 3 óra, akkor mindenképpen gutaütős lesz a
dolog. (Hacsaknem klíma temperál.)