[Epitesz-barkacs] Padlaster/padlasszoba hoszigetelese

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2015. Jan. 30., P, 09:39:09 CET

Sziasztok!

Én javaslom még a padlástér szellőztetését.
A régi parasztházakon látható, általában két lyuk a tűzfalon a tető alatt.
Nem tudom, hogy az a szellőzés, vagy miért készült.
Azt viszont tudom, tapasztalatból, hogy nyáron egy padláson gyakran lehet
50-60 Celsius, vagy még több.
Ha ez valahogy ki tud szellőzni, azzal csökken a padlásról a tetőtéri
szobába bejutó hőmennyiség.

Amikor átépítettük a házunkat, én is kértem ilyen szellőzőt a tűzfalra.
Két kerámia szellőzőrácsot építettek be.
Ősszel betömöm a lyukat belülről, tavasszal pedig kinyitom.
Érezhető hőmérséklet változással jár.

A tetőtérben inkább a nyári meleg miatt kell a hőszigetelés, mert nyáron
nagyobb a hőkülönbség a szoba és a tetőcserép között.

Üdv. Tibi