[Epitesz-barkacs] tetofedo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Júl. 9., Cs, 10:33:31 CEST

Acs Gabor wrote:
> Mégis mi lett?
>
> Beáztál? A te üvegeid törtek be?

Igen, itt jól beáztam, sokmindenem elázott.

A tetőről lezúduló cserepek a faház üvegeit (az ajtón és egy ablakon) törte
szét. Minden tárgyat, ami ott volt, szintén szétvertek a lezúgó cserepek. A
nagyház falára rögzített klímának a csövét, ami a faházhoz ment, azt is
lenyomta, a klíma nem működik, biztos valamelyik cső kilyukadt.

De az én beázásom, a tető lyukassága a legnagyobb gond. Nincs elég tartalék
cserép, és bár megpróbálok hasonlót szerezni, nem nagyon hiszem, hogy kapok.

Arra kellene a tetőfedő, hogy az egyik részről, ami aránylag önálló síkdarab,
minden cserepet leszedjen, ebből helyrehozza a hibás részt, ide meg valami
másféle cserépből új borítást tegyen.

> Nálam a terasz két részből áll, a külső az félig fedett, és ott van a
> nyílás a külvilágra, a belső az meg a lakás felől, az teljesen fedett.
> Kb. 5-6 éve tökölök ezzel a terasz csinálással, valahogy nem igazán
> áll nekem kézre :) Lényeg az, hogy a külső rész eléggé jól le van
> vízszigetelve, viszont a belső egyáltalán nincs. De nem is volt eddig
> gond, a terasz dél felé néz, ha eső esett, az csak esett, nem volt
> probléma, ha vihar volt, az meg észak felől szokott fújni, akkor csak
> a dolgozószobám ablaka alatt ázik be. De ilyen intenzív dél felől verő
> [...]

Hát igen, nekem is ez volt a bajom, hogy déli volt a nagy széllökés.
A padláson az ott lévő ezmegazokat is átrendezte, össze-vissza dobálta. Lehet,
hogy sok cserép azért tört ketté, mert nekivert valamit a szél. Volt olyan, ami
felül meg volt kötve, és kettétörve az alsó fele lehurcolkodott.

Neked most olyan szempontból jól jött, hogy talán elfelejted a simán lerakott
faházat. Mindent nagyon kell rögzíteni. Ha akármilyen tuskókon áll, akkor alá is
tud kapni, és az egészet elhurcolni, máshol leejteni, mindened szarrá megy, ami
benne volt, talán életveszélyt is tud okozni. Szóval ha faház, akkor szerintem
egybe sík tetejű beton, amihez valahogy rögzíteni kell a rá rakott faházat. Nem
fog a beton a lábad alatt dobogni sem, mint egy szinpad.