[Epitesz-barkacs] tetofedo

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2015. Júl. 11., Szo, 05:42:48 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2015. 07. 11.:

> Ellenben valakivel beszélgettem (fura módon tőlem kért tanácsot szín-ügyben,
> ez
> teljes képtelenség), szóval említett valami települési izéhez kell beadandó
> valamit, mert hogy van ilyen TANÁCS itt is. Beleillik-e a környezetbe az
> építmény. Meg hogy a forma és a szin számít. Az asztalon koppant az állam.
> Mi  van???

nyugodt lehetsz, fog is koppanni az állad, mert helyi önkormi
rendeletet hozhat a falu.

van olyan falu, ahol cserépmintára préselt, piros fémlemezt sem szabad a tetőre
felrakni,

van olyan falu, ahol zárt (teli) kerítés tilos,

"...képviselő-testülete eredeti jogalkotási hatásköre alapján ..." még
ebbe is belefoshatnak

-------------------
az egyik faluban az esti utcai világítás zavarta a csillagászati távcsövekek
működését, és hoztak rendeletet emiatt:

Dág képviselő-testülete eredeti jogalkotási hatásköre alapján a
köztisztaságról és
http://astro.u-szeged.hu/~szgy/fenysz/node20.html
környezetvédelemről szóló 8/1998. (VIII. 31.) Kt. rendeletének
(továbbiakban: dági rendelet) 13. címében fényszabályozást vezetett be
a község területére. Magyarországon ez az egyetlen jogi szabályozási
példa a fényszennyezés elleni védelemre.

Az 1990-es években többször is szerveztek csillagászati észlelő
táborokat a falu határában, és 1998-ban a település alpolgármestere
(Wieszt Krisztián, jelenleg német kisebbségi képviselő) indítványozta
a készülő környezetvédelmi rendeletben a fényterhelésre vonatkozó
szabályok elhelyezését.

ezt kormányrendeleti szinten is kilobbizták

Az országos településrendezési és építési követelményekről szóló
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (OTÉK) most megjelent módosítása
(211/2012. [VII. 30.] Korm. rendelet,

az 53. § (1) bekezdése j) pontja,
 Az OTÉK 54. § (2) bekezdése
http://www.mcse.hu/egyesulet/egyesuleti-hirek-2012/fenyszennyezest-csokkento-modositasok-az-otek-ban/