[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jún. 15., H, 23:01:56 CEST

Karoly Kovacs wrote:

> Az baj! ;) Mérget mertem volna rá venni, hogy Te kapcsiból tolod a
> témát. :)

Már mitől lennék én jobb ebben? Én is villanyos vagyok, ahogy itt többen.
Szerintem az építészek sincsenek ezekkel a dolgokkal eléggé tisztában, gépész
meg talán nincs is itt. Ha mégis, nem ez a területe. :-)

Azért meg kell hagyni, ez a Vajk által beküldött pdf egész jó. Én eddig a wikin
közölt másodrendű nyomatékok listájából indultam ki, de lehajlással ott nem
foglalkoznak, meg én se tettem sosem, mindig merev tartó volt a cél.

Fa esetén pedig nem hagyatkoztam irodalmi adatokra, hanem törési teszteket
csinátam, abból számoltam vissza a fenyőléc szakítószilárdságát, rátettem egy
jókora biztonsági tényezőt, és ezzel már bármi tetőalkatrészt simán
megméreteztem. Téglalap keresztmetszetnél ez relatíve egyszerű.

Betonnál meg úgy okoskodtam, hogy van a középső, ún. semleges szál, és azzal a
feltételezéssel éltem, hogy innentől a nyomott oldalon a beton viszi a terhet, a
húzott oldalon meg nullát, ott a vasnak kell.