[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
2015. Jún. 15., H, 23:26:39 CEST

en eredetileg gepesz vagyok.. es raadasul a tema pont a kedvencem... :-)

mint elkeztem, megprobalom konyhanyelven

1. a terhelest es a fesztav adja az alatamasztasi pontokon ebredo
hajlito nyomatekot.
2 ezen nyomatek a keresztmetszeten huzo es nyomo igenybevetelkent
jelentkezik, tipikusan felul huz, alul nyom. a keresztmetszettol fuggo
modon eloszolva, errol szol a masodrendu nyomatek definicioja.
3 ezen nyomatekra mint huzo, vagy nyomo erore a tarto az anyagminosegtol
fuggoen reagal, azaz vagy birja, vagy megfolyik, esetleg tartos hosszu
hatarerteken igenybevetelre lassu folyas is elofordulhat..
4 a tarto alatamasztasi pontjain illik a keresztmetszetre nyiro
igenybevetelt is szamolni.

fentiek alapjan a tipikus geometriakra letezik inercia tablazat, illetve
az anyagra vonatkozo szilardsagi tablazatok.
a ketto kozott mar a klasszikus kepletekkel kell dolgozni.. tablazatot
erre a neten nem hiszem hogy talalsz.. talan a legelterjedtebb I tartora
valamit. de az is lehet sokfele.

amugy a geometria elemei alapjan lehet szamolni keresztmetszeti tenyezot
is, de az erosen egyetei anyag.. mar regen volt.. par ora kene, hogy
felfrissitsem.. :-)