[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jún. 15., H, 23:34:00 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> en eredetileg gepesz vagyok.. es raadasul a tema pont a kedvencem...
> :-)

Az jó, akkor lehet kérdezni.
Különben ezt hol követted el?

Azért ne légy pongyola!:

> 1. a terhelest es a fesztav adja az alatamasztasi pontokon ebredo
> hajlito nyomatekot.

Pl itt. Ha kéttámaszú a tartó, akkor pont az alátámasztási pontokon nulla a
nyomaték. :-) Ott a nyíróerő lesz maxon. Ez csak véletlen elírás lehetett.

> esetleg tartos hosszu hatarerteken igenybevetelre lassu folyas is
> elofordulhat..

Ez komoly? Van olyan pl acélféle, aminél ez megesik?
A cin (forrasztóón) az ilyen, de ez jó is, mert így a forrasztás után a
lehüléskor keletkezett feszültség elég hamar megszűnik.

> amugy a geometria elemei alapjan lehet szamolni keresztmetszeti
> tenyezot is, de az erosen egyetei anyag.. mar regen volt.. par ora
> kene, hogy felfrissitsem.. :-)

Na de szerencsére neked se kell már vizsgázni belőle. :-) Szóval, ha az ember
kinézi a téglalap és a kör másodrendű nyomatékát, azzal az esetek zömében meg
lehet élni. Aki meg aszimmetrikus (pl L idomot) akar tartóként használni
önmagában, és spiccre kihasználni, az szívjon. :-)