[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
2015. Jún. 15., H, 23:55:32 CEST

2015.06.15. 23:34 keltezéssel, jhidvegi írta:

> Az jó, akkor lehet kérdezni.
> Különben ezt hol követted el?

bme

> Azért ne légy pongyola!:

> Pl itt. Ha kéttámaszú a tartó, akkor pont az alátámasztási pontokon
> nulla a nyomaték. :-) Ott a nyíróerő lesz maxon. Ez csak véletlen elírás
> lehetett.

tulajdonkepp a kettamaszu eseteben valoban, de okitasi szemleletesseg
okan az egyoldalon befogott jobb.. es ott ez a helyzet.

> Ez komoly? Van olyan pl acélféle, aminél ez megesik?
> A cin (forrasztóón) az ilyen, de ez jó is, mert így a forrasztás után a
> lehüléskor keletkezett feszültség elég hamar megszűnik.

uveg szerkezeteknel is letezik megfolyas.. erdekesseg, az uveg
tulajdonkeppen szilard folyadek..  :-)

> Na de szerencsére neked se kell már vizsgázni belőle. :-) Szóval, ha az
> ember kinézi a téglalap és a kör másodrendű nyomatékát, azzal az esetek
> zömében meg lehet élni. Aki meg aszimmetrikus (pl L idomot) akar
> tartóként használni önmagában, és spiccre kihasználni, az szívjon. :-)

igy van. a repulogep fotartok is leginkabb I profilok, a felso es also
tartot kozepen egy lemez fogja ossze.. ott pld ezt a gerincet is
meretezik nyirasra. es ott ma mar vegeselem szimulacioval jatszanak,
mert a suly miatt erdemes kicentizni az anyagot..
amugy nezz meg egy videot egy utasgep szarnya vege metereket tud hajlani
repules kozben...