[Epitesz-barkacs] Alu L-profil terhelhetősége?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Jún. 16., K, 00:05:56 CEST

Erdos Zoltan wrote:

> bme

Akkor egy helyre, csak nem egy időben és karra jártunk. :-)
(Meg te valszeg sokat buliztál, én meg semennyit.)

> tulajdonkepp a kettamaszu eseteben valoban, de okitasi szemleletesseg
> okan az egyoldalon befogott jobb.. es ott ez a helyzet.

Jogos, csak akkor nem azt kellett volna írnod, hogy "alátámasztási pontokon".

> uveg szerkezeteknel is letezik megfolyas.. erdekesseg, az uveg
> tulajdonkeppen szilard folyadek..  :-)

Ez közismert, csak még soha sehol senki nem detektálta az üveg megfolyását.
Vannak régi üvegek, amiknek eltérő az alján és a tetején lévő vastagság, de ez
nem a lassúfolyásra bizonyíték, hanem arra, hogy a mesterek így építették be.
:-)

Én még sosem láttam pl meggörbült üvegpolcot. Talán ott lehetne elsőre
észrevenni.

> igy van. a repulogep fotartok is leginkabb I profilok, a felso es also
> tartot kozepen egy lemez fogja ossze.. ott pld ezt a gerincet is
> meretezik nyirasra. es ott ma mar vegeselem szimulacioval jatszanak,
> mert a suly miatt erdemes kicentizni az anyagot..

Hát igen, ez már egy egész vad szakterület, és sok kísérlet is tartozik hozzá.
Valaki írta nekem régen, hogy repülőgép-szárnyakat úgy tesztelnek, hogy
fejreállítják a gépet, és szétterheli, mindenféle súlyokkal a szárnyakat. Nem is
gondoltam.

> amugy nezz meg egy videot egy utasgep szarnya vege metereket tud
> hajlani repules kozben...

Ezt már személyesen is láttam. De itt óriásiak a fesztávok.

Aztán vannak ilyen rács-szerkezetű oszlopok, mint a távvezetékoszlopok és
hasonlók. A budaörsi adóházban régen felmásztam egy ilyen oszlop tetejére
(antennák voltak kifeszítve köztük). A vége nem volt 1x1 méteres. Kiültem a
sarkára, és megmozgattam. Félelmetes kilengést tudtam egész kis igyekezettel is
kiváltani, ami attól volt félelmetes, hogy belengetni könnyű, de attól, hogy
abbahagyom a lengetést, ő még tovább leng, nekem meg odafönn rendesen
kapaszkodnom kellett, mert leráz magáról. :-)

Ja, számtech: állítólag az eiffel tornyot megnézték valami programmal, és
kiderült, hogy az acél jelentős részét el lehetne távolítani anélkül, hogy
statikai problémák merülnének fel. Ma már minden érdemit ilyesmivel néznek meg.
Én csak ámulok az ilyesmin, és hogy vannak, akik képesek ezeknek a programoknak
a megírására.

Megyek is vissza drótokat hajlítgatni. :-)