[Epitesz-barkacs] Távolságmérés

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2015. Május. 11., H, 15:36:15 CEST

Szeretnék kb. 70 métert megmérni lehetőleg cm körüli pontossággal.
Hogyan kell ezt csinálni?

Kerítésekről van szó, tehát nem két pontom van, hanem két egyenesem. Ha
veszek egy lézeres távmérőt, azzal pontokat tudok mérni, és ha egy
kicsit eltérek az egyik egyenes derékszögétől, az ilyen távolságon
eléggé sok hibát hozhat be. Csinálhatnám azt kisebb távolságon, hogy
egyik vonalon leszúrok egy mérőszalagot, és a másik vonalon addig
mozgatom, amíg megtalálom a legkisebb mért értéket. De ilyen távolságon
nem lesz feszes a mérőszalag, össze-vissza tekereg, megint csak sok
hibát hoz be.

Vehetnék egy olyan földmérő műszert, amin van az a távcső, azzal be kéne
nézni az egyik egyenest, elfordítani 90 fokkal, és annak megfelelően
letűzni egy lécet, amit mérni lehet, csak nem tudom mennyire pontos a
derékszöge egy ilyennek, és ha az állványon átcserélem a távcsövet a
lézeres távmérőre, az átszerelés is elviszi a pontosságot.

De biztos létezik erre jól bevált népi, vagy kőműves szintű, vagy
közismert földmérő módszer, csak én nem ismerem. Aki tudja, lécci :)

--

Gábor