[Epitesz-barkacs] Távolságmérés

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2015. Május. 11., H, 18:56:13 CEST

nem teljesen értelek. nem megmérni akarsz valamit, hanem kitűzni valamit
ami most még nincs?
derékszöget meg mindent háromszögelve tűznek ki. lerajzolod papírra,
felosztod háromszögekre, kiszámolod a vonalak hosszát, és utánna
háromszögeket mérsz fel a terepen. ha a terep nem sík, akkor igen szar a
helyzet. ha nagyjából sík, vagy tudsz lézeres mérőt használni, akkor nincs
gond.

mondjuk a telek bal hátsó sarkát kell kitűzni. kiszámolod, hogy a bal
elsőtől 70 méter, a jobb elsőtől meg 92 méter. elballagsz hátra, és a
lézerrel méred a két első sarkon a pózna távolságát. addig sétálsz amíg meg
nincs a 70, 92, és ott a sarok.

Vajk