[Epitesz-barkacs] Távolságmérés

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2015. Május. 11., H, 19:05:16 CEST

A szomszéd most tűzte ki a kerítést, az azzal párhuzamos másik már áll.
Szeretném leellenőrizni, hogy megvan-e a terület.

Tehát meg kéne mérnem a meglévő hosszát, majd több ponton az új kerítés
ettől való távolságát. Ez a két kerítés elvileg párhuzamos, de a
harmadik kerítés egy ív, a negyedik pedig egy törtvonal. Úgyhogy ilyen
összeadogatnivaló lesz bőven, elsőre csak a két kerítés távolságát
szeretném ellenőrizni.

Az elektron is ment az agyalás, ott a végén arra jutottam, hogy veszek
egy lézeres távmérőt, mivel mechanikus mérőeszközökkel ilyen távolságon
nem tudok pontosan mérni, kijelölök egyik kerítésen két pontot, a
másikon egyet, és találtam egy euklideszi képletet, amiből az oldalak
hosszából kiszámolható a magasság, akkor nem kell a derékszögekkel
vacakolnom.

De ha tudsz jobbat, jöhet!

Gábor