[Epitesz-barkacs] Plexi marása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Nov. 9., H, 20:31:13 CET

Vajk Fekete wrote:
> http://www.innotern.hu/
> ők vannak a vágóhídnál. egyáltalán nem volt drága. pl egy 18cm korong
> egy 20mm lukkak 8as polikarbonátból volt 700 forint?

Végülis ők a szakcég, valszeg ez a legegyszerűbb megoldás, mert az anyagot is
adják. A vízzel vágás csak úgy jutott eszembe, hogy azzal aztán biztosan el
lehet vágni bármi műanyagot anélkül, hogy utánmunkálni kellene, vagy
megolvadna...

Érdekes dolog a műnyag sokszor. Lehet, hogy írtam már, csak nem emléxem, ezért
leírom:

Van a fényre sötétedő hegesztőpajzsom, aminek a belső védőműanyagja olyan
érzékeny, hogy egy puha ecset is összekarcolja. Elegem lett belőle. Eszembe
jutott, hogy a régi pajzshoz vettem elég drágán műanyag védőelőtétet, ami
megdöbbentően jól tűri a hegesztési szikraesőt.

Elővettem egy szüzet, és nézem, hogy kb mint a szemüvegek műanyagja, nyugodtan
lehet ronggyal is megtörölgetni, nem karcolódik össze. Beszabtam az új sisakba,
de nem volt egyszerű, mert repedezni akart a széle, amint lemezollóval vágtam
(egy régit próbáltam), szóval inkább szalagfűrésszel vágtam méretre, a széleket
vékonyabbra kellett csiszolni, de így már a belső védőműanyag tökéletesen
megfelel. Szóval ez egy jóval-jóval keményebb anyag. Jó lenne azt is érteni,
miért bírják sokkal jobban a nekik repülő fémolvadékot is, mint pl az üveg. Az
üvegbe simán beleolvadnak, ez meg sértetlen marad.