[Epitesz-barkacs] Fűrészlap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Nov. 13., P, 15:26:28 CET

> A lődörgés nálam is befigyelt. Ezért is feszítettem túl  a lapot, ami
> persze nem javította meg a dolgot, csupán besegített a szakadásba. A

Pont fordítva van: ha meg van feszítve, akkor a görbület csak a nulla (egyenes)
és a kerék görbülete között tud változni. Ha laza, akkor előfordulhat kisebb
görbület is itt-ott. Nekem az jött össze tapasztalatként, hogy annyira
megfeszítem, amennyire a szerkezet rugója még nem menet-menet mellé kerül, akkor
egész hosszú idejű lesz a működés.

> meg annyira vékony, hogy a forrasztó gépemmel nem merek nekiugrani,
> mert biztos vagyok benne, hogy elégetné. A nagyobb gépemen, (ami csak
> ehhez képest nagy, mert 400-as kerekeken fut,) a fogak egyenletes
> kihajtogatása segített a kanyarodást kiküszöbölni.

Valóban itt lehet a fő jellemző, illetve még ott, hogy ha egyirányban van
köszörülve vagy reszelve, akkor amerre a sorja van, ott jobban fog, tehát
kanyarodik. Tökörésztem anno az elkanyarodós szalaggal, de nem sikerült, hagytam
a fenébe, főleg, hogy közben megjött az infó, hogy van, ahol jót is tudnak
csinálni.

Na meg az eredeti talán, ha 5mm széles volt, nekem meg nem kell a kanyarodás,
tehát jobb, ha mondjuk 8-10mm széles. Ekkor arra is van esély, hogy a fogak nem
a keréken futnak, és jobban meg is feszíthető, és vékony anyag is használható.