[Epitesz-barkacs] párakapcsolós légbevezető - működik?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Nov. 28., Szo, 19:42:27 CET

aboy wrote:

> Tanácsot szeretnék kérni. Családi házunk padlására néhány éve 15
> centis kőzetgyapotot és rá 5 centis polisztirol lapokat fektettünk le.

Ez a rétegrend - finomanszólva - nem az igazi. A polisztirol jószerivel
párazáró, és ha tényleg passzentosan van lerakva, akkor az alatta lévő
kőzetgyapot jól át tud nedvesedni, mert ő megkapja alulról a lakótér levegőjét,
ami itt valszeg hidegebbé válik, és ha megvan a harmatpont, akkor van a baj.
Hacsaknem a födém nem túl könnyen ereszti át a párát. Fordítva sokkal jobban
érződne a fűtésszámlán. Persze kell valami páraáteresztő fólia a kőzetgyapotra.

> A fűtésszámlán elég jól meg is érződik viszont azóta október végétől
> kb november végéig nagyon oda kell figyelnünk a szellőztetésre mert
> nagyon párás a levegőnk és a hideg falak sarkai, élei hajlamosak
> penészedni. Ezen szeretnék javítani ha lehetséges.

Én bizony nem a cég által ajánlott módit választanám, hanem az itt is már
sokszor témába hozott páramentesítő készülékek valamelyikét. Meg is kéne akár
valami kölcsön cuccal mérni, mekkora is a páratartalom. Ha mondjuk 70-80%, akkor
biztos, hogy egy ilyen nagyon sokat számítana. Az az áram, amit felvesz a
hálózatból, hozzájárul a fűtéshez, sőt, a kicsapott pára hője is, összességében
kb a duplája szabadul fel. Szóval olyan fűtésileg, mintha egy félárú árammal
kiegészítő-fűtenél, de csak - a készülék teljesítményétől függően - 125...400W
konnektorteljesítménnyel.

Ettől függetlenül persze az általános szellőzésnek meg kéne lennie 20-30
m3/(óra*fő) mértékűnek ahhoz, hogy ne legyen bent a CO2 szint túl magas. Ez
jelentősen csökkenthető, ha a CO2 forrásoknál van az elszívás, pl alvók
kilégzése táján valahol.