[Epitesz-barkacs] párakapcsolós légbevezető - működik?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Nov. 29., V, 22:15:34 CET

aboy wrote:
> Gábor: hjozsi írta, hogy fordítva szerinte hatékonyabb lenne azért
> kérdeztem rá mert én is furcsállom. Szerinted a polisztirol egyáltalán
> nem kell, csak a közetgyapot és a fólia?

Valóban hatékonyabb lenne. Menj fel egy hidegebb napon a padlásra, és nézd meg
konkrétan, hogy nedves-e valahol (nem a szélén) a kőzetgyapot. Ha nedves, akkor
valamit kellene csinálni vele.

Az is megoldás, hogy ha már úgy van, ahogy van, hogy a hungarocell nem szorosan
egymás mellett van, hanem rések vannak közte. Így a szálasanyag lefogása is
megvalósul, és szellőzni is tud a réseken át.

Természetesen el lehet venni a hungarocellt, de akkor kell valami, ami lefogja a
szálas anyagot, és megakadályozza, hogy szennyeződjön az anyaga. Az olyan fólia,
ami átengedi a párát, valami ilyen célt szolgálna. Nincs tippem árra, fajtára.

Ha eső is eshet rá, az gáz, akkor komolyabb fedést igényel, és szellőzőréseket
oldalirányban, de vizszintes felületeknél ez nem túl egyszerű. Tegyük inkább
fel, hogy nem ázik be, nem fúj ott a szél.

Ha a szél is fúj, az átszellőzteti erőszakosan a szálasanyagot, tehát a
hőszigetelése elromlik. Ekkor jobb, ha van rajta hungarocell, ahogy írtam, kis
résekkel lerakva. Ha nincsenek összeragasztva, egymáshoz szorítva kitámasztva
oldalirányban, csak lazán lerakva, az már lehet, hogy elég szellőzést biztosít
az alatta lévő szálasanyagnak. Szóval lehet, hogy jól van az lerakva.