[Epitesz-barkacs] vizmelegites-->keramia bevonat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 7., H, 14:42:28 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Vagy lehet átfolyó rendszerű elektromos vízmelegítőt venni. Én
> különben egy hétért biztos nem mozdulnék meg. Többe kerül utánajárni,
> szerelni, mint közben valahogy mosdani. A merülőforraló a tuti.

Azt hiszem, ez a legjobb hozzáállás.
Főzni meg lehet villanyrezsón, ami mindig jó, ha van. Ha nincs, akkor ezt kell
venni. Lehetőleg hőfokszabályozósat, vagy esetleg, ha megfelelők az edények,
indukciósat.

Ha már témába jött:
Vettem egy kerámia bevonatú vokot. Bizonytalan voltam, hogy a régi, tönkrement
teflonos helyett nem kéne-e inkább szintén teflonosat venni, de kockáztattam.
Jó, nem volt nagy összeg.

Viszont elképesztő, amit tapasztaltam. A teflon nemtapadása kutyafüle ehhez
képest.
Pl az olaj melegen majdnem úgy nem nedvesíti, mint a higany. Na jó, nem gurul,
de azért, ha hozzáérek a fakanállal az aljához, amikor kevés olaj van benne,
simán ott marad az olaj nélküli sziget.

Vagy ha van egy olajos tányér (kaja után), és alkalmas papírral (törlő vagy jobb
fajta wc-papír) megpróbálom tisztára törölni, az lehetetlen. Ezt viszont lehet.
A papír maradéktalanul felszedi az olajat, a végeredmény olyan, mintha elmosták
volna.

Mi a fene lehet a fizikai alapja ennek a kerámia bevonatnak?