[Epitesz-barkacs] tekercselő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 7., H, 14:49:23 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Sziasztok!
>
> Az a fűnyírómotor tényleg menetzárlatos lehet, mert fél perc alatt
> erősen felmelegszik. A füstölést nem vártam meg ;-)

Fél perc? Akkor az nem menetzárlatos. Ha az lenne, másodperc nagyságrendű idő
alatt jönne ki belőle a működtető füst.

Nem nagy durranás megnézni a kivezetéseket, tehát ahogy a tekercsből kijönnek a
végek. Van ohmmérőd? Szerintem itt is a kivezetések táján van valami szerelési
hiba, zárlat. Ha ezt sikerül megszüntetni, újra működőképes lesz, és kevesebb
macerával jár, mintha szereznél valami másik, bele való motort, és kicserélnéd.

Ha nem jön be, még mindig meg lehet tenni a cserét, tekercseltetést.

Ha van ohmmérőd, akkor úgy lehet pl a tekercskivezetések zárlatát kimérni, hogy
a 3 pont között találsz kettőt, ami totál rövidzár. Ekkor van az, hogy a két
tekercsben nem tud egymáshoz képest 90 villamos fokkal eltolt feszültség
keletkezni. Én ennek adok a legnagyobb esélyt, hogy ez van.