[Epitesz-barkacs] tekercselő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 7., H, 15:38:44 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Valamit nem értek.
> Van kélt piros és két fekete kivezetése. Mind a négy szál bemegy a
> tekercselésbe, nem látszik hol közösítették. A két piros között
> viszont nulla ellenállás mérhető, tehát az lehet az üzemi kondis
> tekercs és a másik közös pontja.

Eddig stimmelni látszik.

> A kondi tekercsének ellenállása 27 Ohm, a főtekercsé 7 Ohm.
> Ha a két piros a közös, akkor a két fekete kéne a "legtávolabb" legyen
> egymástól, viszont azok között nem 34, hanem csak 20 Ohmot mérek.
> Ez hogy van?

Valahol ott lehet a zárlat a környékén, de lehet, hogy nem tökéletesen fémes.
Anélkül, hogy szétbontanál egy tekercset is, a kivezetések táját nyugodtan
szétbonthatod. Ettől még, ha tekercselésre kerülne a sor, meg tudják csinálni.
Szerintem van esélyed rá, hogy felfedezd a zárlat helyét.

Persze a felajánlott motort is érdemes összevetni vele, ha mechanikailag okés,
akkor beépíted, és utána már csak érdekességképpen esetleg megnézed a régit is.