[Epitesz-barkacs] ideiglenes...

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2015. Sze. 16., Sze, 14:57:00 CEST

Az elfeketedést gumiszigetelésű vezetéknél tapasztaltam leginkább. A
vörösréz vízcsőben is vannak különböző minőségűek, keménységűek. Ez az
egyik. A másik, hogy ha porózussá válik a cső (ha jól értem), akkor ott
szerintem közvetlen vegyi hatás érte. Én biztosan nem tenném PVC csőbe,
ezzel szemben vastagon be kell tekerni az ehhez rendszeresített filccel,
és olyan helyre kell fektetni (homokágyban), ahol nem lesz tartósan
nedvességnek kitéve. A homokágy és a filc engedi a dilatációt is. Falban
sem szabad közvetlenül gipszelni meg vakolni. Szvsz. A másik, hogy (bár
a csőszerelők ódzkodnak tőle), én csakis keményforrasztással készíteném
a kötéseket. Élemiszeripari forraszanyagot kell használni, hogy ne
legyen probléma. Mondjuk a közönséges cin sem felel már meg szerintem a
követelményeknek.
Üdv
pi