[Epitesz-barkacs] ideiglenes...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 16., Sze, 15:16:16 CEST

Pataki István wrote:
> Az elfeketedést gumiszigetelésű vezetéknél tapasztaltam leginkább.

Így van, de az egészen biztosan gyártástechnológiai dolog. Csak régi
gumikábeleknél van, valszeg szintén szoci gyártmány. Nem túl régen (néhány éve)
kellett gumikábelt használnom, 4x70mm2-est, az is iszonyú kemény volt.
Blankoláskor láttam, hogy szép tiszták az erek. Szóval ez a feketeség nem
törvényszerű.

> vörösréz vízcsőben is vannak különböző minőségűek, keménységűek. Ez az
> egyik. A másik, hogy ha porózussá válik a cső (ha jól értem), akkor
> ott szerintem közvetlen vegyi hatás érte.

Én is ezt gondolom, de hogy mi lehetett ez a vegyi hatás? PVC-ben is, betonban
is, ez a furcsa. Közben a szabadon futó rézcsöveknek semmi bajuk ugyanitt.

Azt gyakorlatból tudom, hogy a salétromsav oldja a rezet. Szóval valami ilyesmi
anyag kellett, hogy odakerüljön, és nem is kevés, vagy utánpótlásnak is kellett
lennie, mert azért 1mm vastag anyagot szétrágnia valaminek, az nem semmi. Kóla
se ömlött ki. :-) (Bár erre nem vennék mérget.)

> Én biztosan nem tenném PVC
> csőbe, ezzel szemben vastagon be kell tekerni az ehhez
> rendszeresített filccel, és olyan helyre kell fektetni (homokágyban),
> ahol nem lesz tartósan nedvességnek kitéve.

Ha a cső hideg vizet vezet, a pára lecsapódásilag szinte elkerülhetetlen. A
vegyi hatást hogy kellene elkerülni? Én továbbra is amondó lennék (nem biztos,
hogy megfogadják), hogy a rezet ki kell cserélni ötrétegűre.

Végülis most a kérdés inkább a járólapok, csempék ideiglenes felrakása volt. Bár
asszem ezt a tanácsot se fogják tőlem megfogadni. Magam nem akarok részt venni
semmiféle munkában, az tuti. A földszintes melók eleve már nem nekem valók, meg
hát ez nem szakmám, felelősséget se akarok vállalni, max ötletekkel segíteni.