[Epitesz-barkacs] ideiglenes...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 16., Sze, 15:06:53 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Nem repedezett ott valami? Arra gondolok, hogy valami mozgott, és a
> fixre betonozott cső nem bírta.

Volt ilyen is, de az se repedezésesdi volt. A rézcső marha lágy, pl hidegen meg
lehet hajlítani, és nem reped el. A fura, hogy a gégecső alakú pvc csőben is
elrohadt.

Jó régen láttam már szarrá lyukadt ólomcsövet, ami be volt tekerve valami szálas
anyagba, de az sok évtized után lett ilyen.

> Én is falon kívül vezetném. Majdnem mindenhol így is volt, kicsit
> emlékeztet is a fürdőszoba egy német tengeralattjáróra (-: Ahol nem,
> ott a padlóban volt már csőtörés. Igaz, egy gyári hibás hollandi ment
> szét.

Na és az ötrétegű cső? Az nem lenne alkalmas akár a forróvízre is?

Kemény pvc:
> Vizes ismerős szerint az idővel rideggé válik és csőtörés a vége.

Nekem más a tapasztalatom. Már eleve rideg ugye, szóval ha nincs benne lágyító
(márpedig nincs), akkor nem tud már ridegebbé válni. Használtam már ezer módon,
talajban, szabadon, de beltérben, ragasztva, menetet rávágva és kóccal vasba
tekerve, ismerősnél falban láttam (egyszer valami miatt megsérült, segítettem
javítani), úgy érzem, örök élet, ha nincs faltörés pl földrengéstől, vagy tűz.

Még az se biztos, hogy az UV bántja, mert ilyen is van itt, és az se megy tönkre
valamiért. Persze a kemény pvc csak hideg vízre jó.

Egyszer volt olyan, hogy a lefújószelep nélkül használt bojlerben elromlott a
hőkapcsoló, és a túlhővédelem se volt jó, szóval felforrt a víz a bojlerben.
Visszanyomta valamelyest a forró vizet a hideg csőbe, ami ilyen pvc volt. De ez
lassú folyamat volt, szóval nem 100 fokos víz ment vissza. Kibírta. Amikor
felfedeztem, már csak gőz jött a meleg víz csapokból. :-) Nem is firtattam a
leeresztést, csak annyira, hogy kikapcs, és a hideg ágban hideg legyen a víz.
Aztán szép lassan kihűlt leereszthetőre.
A hiba az volt, hogy 3kW-os fűtőtestet raktam be régen, és az elvileg 16A-es
kontaktok nem bírták. Pedig ez kisebb, mint 16A, de ezek szerint más a ráírás,
és más a tény, mármint a kontaktusoknál. Most az újban csak 2kW-os van.