[Epitesz-barkacs] kerites online

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 22., K, 14:06:10 CEST

Vajk Fekete wrote:
> a gabion támfalat úgy méretezik, hogy a súlya tart mindent, semmi más.

Gondolom ezért azt nem lehet túl vékonyka, és kell legyen némi dőlése is a
tartott talaj felé.

Amúgy itt bukik meg a talaj, mint lassúfolyású folyadék elvem, mert egy ilyen
szerkezettel vizet nem lehetne megtartani, csak ha baromi széles, mint egy gát.
Vagy működik az elvem, csak istentelen idő kell hozzá, hogy egy  ilyen támfalat
araszolva, évente pártized mm-rel odébb toljon, míg végül kidönti.

Azt tudom, hogy a bányákban a járatok megtartják magukat, de kisámfázzák :-),
aztán ahogy múlik az idő, a talaj lassan, de határozottan ereszkedik össze, és
megroppantgatja a legerősebb fagerendákat is, szóval fel kell lépten-nyomon
újítani, ha használni akarják. Gondolom néhánytíz km mélyen már semmiféle üreg
nem tud megmaradni.

> a profi beton támfal L alakú vasalt szerkezet, ahol a vízszintes
> száron levő föld tömege tart mindent, nem tud kidőlni. kb mint amit
> Te is csináltál. csak rendesen kiszámolják mekkora kell legyen a
> talpa, és mennyire kell erős legyen a könyökében.

Nem tudtam, hogy van ilyen. Nálam nincs gond a "könyökében), mert fentebbről
indított, vasalt beton emelné fel a tappancsot, ami alul csak támaszkodik a
betonfal aljának. Szóval egy derékszögű háromszögfélét kell elképzelni. Nem volt
mindegy, mekkora talajmunkát kell ehhez elvégezni. Az L-hez sokkal nagyobb lett
volna a meló.

Most meg azon gondolkodom, ha ez a téma eszembe jut, hogy mivel jól bevált ez a
purhabos kőberagasztásos módi, az újabb ilyen kerítésnél lefúrnék a talajba 2
collos csöveket valami 0,6-1 méter mélyre, beragasztanám, és ez tartaná a falat.
Ezzel még több talamunkát tudnék megspórolni, és még különösebb alapot se kéne
ásni a kerítésbetonnak. Lehet kapni horganyzott 2 collos csöveket is, a sátor
gerince ebből készült sok évvel ezelőtt, és nyoma sincs korróziónak rajta -
kivéve, ahonnan ledúrtam a horganyt a hegeszthetőség miatt. Meg hát a purhab is
véd, meg még akár be is festhetem előtte, pl a hammerite alkalmas lenne. Az is
sok éve problémamentesen védi azokat a cuccokat (kerítésoszlop, klímatartó),
amiket anno bekentem vele 2-szer egymás után.