[Epitesz-barkacs] Ház-alap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2015. Sze. 24., Cs, 18:08:49 CEST

Acs Gabor wrote:
> Nekem minden mozzanat nehézséget okoz. eleve, hogy semmire sincs időm,
> de ezt most muszáj megcsinálni.

Akkor lehet, hogy tényleg átmeneti megoldás kell. Még az is szóba jöhet
átmenetinek, hogy a meglévő betont megpatkolni. Tehát belefúrni sok helyen, és
bazi csavarokat beletekerni, feltéve, hogy nem porlad az egész. Aztán
laposvasakat hegeszteni ezekre a bazi csavarokra úgy, hogy akár mint egy hordó
abroncsa, körbefogja a betont, vagy legalábbis az elmászni akaró részeket ott
akarja tartani.

> Az alámosódás oka szerintem tuti a nagy tetőfelület, és hogy az eső
> oda a sarokba vezetődik (és hogy domboldal). Lehet, hogy a műveletek
> után a ház mellett le kéne valahogy majd tömöríteni a talajt.

Majd. Addig is meg kell oldani valami primitív módon, hogy ezentúl a lezúduló
esővíz másfelé akarjon menni, kerülje ki a házikót.

> A kidőlő résszel valami olyat lehetne szerintetek csinálni, hogy
> valami gerendákat mellé, és éket verni, vagy egy ferde másik gerendát
> kalapálni, hogy vissza kerüljön az eredeti helyzetébe?

Inkább, ha van mihez támaszkodnia, hidraulikával. Van tapasztalatom a hidraulika
és az ütöm-vágom nagykalapáccsal hatékonysága között. Van egy 5 tonnás kis
hidraulikám, azzal 120x10-es réz-sineket meg tudok hajlítani merőlegesen egy
erre készített készülékbe rakva. De ha satuba fogva ütni szeretném, simán
körberöhög a sín. Előbb esik le az asztalról a 150-es satu.

Lehet, hogy ez az abroncsozás a visszanyomással párosítva működne. De ha a rések
telementek földdel vagy bármivel, akkor a visszanyomás már nem működik.