[Epitesz-barkacs] Ház-alap

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
2015. Sze. 24., Cs, 18:20:29 CEST

jhidvegi wrote:
> Még az is szóba jöhet
> átmenetinek, hogy a meglévő betont megpatkolni. Tehát belefúrni sok
> helyen, és bazi csavarokat beletekerni, feltéve, hogy nem porlad az
> egész. Aztán laposvasakat hegeszteni ezekre a bazi csavarokra úgy, hogy
> akár mint egy hordó abroncsa, körbefogja a betont, vagy legalábbis az
> elmászni akaró részeket ott akarja tartani.
Ez nekem nagyon szimpatikus ötletnek tűnik! Lehet is kapni - igaz, jó
drágán - olyan Fischer dübel készletet, amelyik műgyantás pasztával
rögzül, na az bombabiztos. Ha jól emlékszem, olyan is van, hogy csak a
pasztát veszed meg, s menetes szár megy a lyukba. Nálunk ilyennel
csinálták meg az üvegterasz falhoz rögzítését, több, kb. 25-30 cm mély
lyukkal. A pasztás tiplivel, menetes szárral a porladás is ki van
küszöbölve.

Károly

> De ha
> a rések telementek földdel vagy bármivel, akkor a visszanyomás már nem
> működik.
Azt hiszem, ilyenkor azt szokták csinálni, hogy szándékosan
mesterségesen kibővítik a repedést (kővágó flex, kalapácsfúró, stb.).
Akkor tuti, hogy össze lehet nyomni (közben esetleg nagynyomású mosóval
kimosni a törmeléket), majd amikor minden kész, kiönteni folyós, de erős
betonnal (vagy spéci műgyantás ragasztóval?).

Károly