[Epitesz-barkacs] penész

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Ápr. 16., Szo, 12:35:52 CEST

> Szóval ez egy kb. fél m2-es nagy, szürkés-fekete penésztelep. Hogyan
> kell ennek nekimenni? Nem akarok betegséget tőle, nem tudom, hogy
> létezhet-e lakásban olyan fajta penész, ami különösen veszélyes

Én is azt mondom, hogy szavo!
De nem úgy, hogy előre nekiesel! Semmiképpen ne bolygasd mechanikailag, csak
simán fújd le ezzel a szavoval, és némi várakozás után le lehet mosni. Ha nem
sikerült maradéktalanul, akkor lehet ismételni.

Ha előre nekiugrasz, rengeteg spóra kiszabadul, és elterjedhet, be is
lélegezheted.

Amúgy magának a szavonak a használati utasításában is benne van.

Maga a lé a szokásosnál töményebb hipóból áll, és van benne némi nátronlúg is.
Volt régebben egy másik anyag, aminek elfelejtettem a nevét, abban volt valami
spéci, másfajta gombaölő szer is kis mennyiségben, de be fog válni a szavo is.

A mostaniak szórófeje kétféle spriccelésűre állítható, az egyik széles sugárban
permetez, a másik pontszerűen. Ha lenne valami rés, ahova szintén be kellene
juttatni az anyagot, akkor kell ez a másik módi.

Lehet mindenféle falra alkalmazni. Mégegyszer a lényeg: ne nyúlj a penészfolthoz
előtte semmivel! Kicsit se kell úgymond "a nagyját leszedni"! 1-2 menetben
maradéktalanul fog sikerülni eltávolítani, vissza se fog jönni.

Az okok: tényleg kell valami hatás, amitől a fal ott nedves tudott lenni. Bármi
is az, ez az egy feltétele van, hogy megjelenjen a penész. (Azon túl, hogy a
spóráknak oda kell kerülnie valahonnan.)

Ha nincs csőtörés vagy efféle, akkor páratartalmat kellene mérni, pl a
páramentesítővel. Ha ez 70% meg efféle, akkor mese nincs, üzemeltetni kellene a
páramentesítőt. Persze nyilván a falban kell lennie valami nedvességforrásnak,
másik helyiség, lentről felszívott víz... Ha csőtörés, az durvábban szokott
megjelenni.